وضعیت نظام وظیفه دانشگاه آزاد
نوشته شده توسط : nezam

وضعیت نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه آزاد

 

وضعیت نظام وظیفه برای ثبت نام اقایون در دانشگاه ها یکی از نگرانی ها محسصوب میشود که باید در این زمنیه اطلاعات کافی داشته باشند در زمان ثبت نام به همین دلیل در این مقاله به بررسی این مهم پرداخته ایم تا زمان ثبت نام اقا پسرا با اطلاعات کافی وارد دانشگاه بشوند قابل ذکر هست که در این مقاله به بررسی وضعیت نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه ازاد خواهیم پرداخت خوانندگان گرامی توجه داشته باشید که در صورت داشتن سوالات بیشتر درباره وضعیت نظام وظیفه در دانشگاه ازاد با شماره های زیر تماس حاصل کرده و با مشاوران مرکز سامانه صدای مشاور در ارتباط باشید.

 

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه"

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 

 

 

سنوات مجاز تحصیل دانشجویان در مقاطع تحصیلی

1- کاردانی   (۵ ترم )

2-  کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته (۳سال )

3- دکتری ناپیوسته ( 6 سال )

4- کارشناسی پیوسته (۵سال )

5- دکتری حرفه ای (۸سال)

تبصره 1: افزایش سنوات مجاز تحصیل :

دانشجویان مشمولی که در سنوات مجاز تحصیل ، فارغ التحصیل نشوند. برای ادامه تحصیل نیاز به تصویب کمسیون موارد خاص دانشگاه دارند تا با مکاتبه به معاونت وظیفه عمومی  درخواست افزایش سنوات گردد.

تبصره 2: تغییر رشته یا دانشگاه با ثبت نام مجدد:

دانشجویان مشمول در کل دوران تحصیل (از دیپلم تا دکترا) صرفا یک بار می توانند انصراف داده وبا ثبت نام  مجدد(چه با آزمون یا بدون آزمون فرقی نمی کند) ، (تغییر رشته یا محل تحصیل یا هردو ) معافیت تحصیلی جدید دریافت نمایند . مدت تحصیل رشته و مقطع  قبلی جزو سنوات رشته و مقطع جدید محسوب نمی گردد.

 اعلام اتمام معافیت تحصیلی : دانشجویان مشمول به محض قطع ارتباط با دانشگاه به عناوین ذیل به سازمان وظیفه عمومی معرفی می گردند .

1- فارغ التحصیل                        2- ترک تحصیل                         3- انصراف                    4 - اخراج

تبصره : دانشجویان فوق الذکر از زمان اتمام معافیت تحصیلی به مدت یک سال مهلت دارند تا به خدمت وظیفه اعزام گردند.

دانشجویان انصرافی  در صورت داشتن شرایط  تحصیل مجددا می توانند در دانشگاه ثبت نام نمایند. 

تذکرخیلی مهم: دانشجویان اخراجی و دانشجویانی که برای بار دوم «انصراف داده یا ترک تحصیل کرده باشند» باشند اجازه ادامه تحصیل را ندارند. دانشجویان فارغ اتحصیل فقط اجازه تحصیل در مقطع بالاتر را دارند.






شرایط نظام وظیفه جهت دانشجویان پسر ورودی جدید

جهت دارندگان کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت، رویت کارت و ارائه کپی کارت جهت درج در پرونده دانشجو الزامی است.
افرادی که وارد سن51 سالگی شده‌اند،جهت ثبت نام نیاز به اخذ معافیت تحصیلی و یا مجوز ندارند.
برای دانشجویان فاقد کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت، پیوست ب جهت اخذ معافیت تحصیلی صادر می گردد.

دانشجو دارای مدرک پیش دانشگاهی بوده و قبلاً از دانشگاه دیگری انصراف نداده باشد:

از تاریخ اخذ مدرک پیش دانشگاهی بیش از یک سال نگذشته باشد.

تبصره: مشمولانی که در سال مشمولیت از دبیرستان فارغ التحصیل می شوند از تاریخ فراغت یکسال مهلت معرفی دارند، بطور مثال کسی که متولد 1375 می‌باشد مدرک خود را در خردادماه 1393 اخذ نموده از تاریخ فراغت یکسال مهلت معرفی دارد .

قابل ذکر است مشمولانی که در نیمه اول سال فارغ التحصیل می شوند تا سی شهریور سال بعد مهلت جهت معرفی دارند. (به استثناء داوطلبان آزاد که دقیقا یک سال بعد از فارغ‌التحصیلی مهلت دارند.)




تبصر1: دانش آموزانی که مقطع اول دبیرستان را قبل از مهرماه 1391 شروع نموده اند تا سن 24 سالگی در مقطع پیش‌دانشگاهی مجاز می باشند.

تذکر مهم: دانش آموزان مشمولی که بعد از ترک تحصیل و در مهلت یکساله معرفی موفق به اخذ مدرک داوطلب آزاد شده باشند به شرط عدم غیبت، مجاز به تحصیل می‌باشند.
    

 

 

ثبت نام دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد

  •     ارائه نامه فراغت از تحصیل به ناجا از واحد دانشگاهی کارشناسی
  •     بیشتر از یک سال از تاریخ فراغت از تحصیل دانشجو نگذشته باشد.
  •     معدل مقطع کارشناسی نباید کمتر از 12 باشد.

 

 

 

دانشجو انصرافی از واحد دانشگاهی دیگری باشد

ارائه فرم انصراف از تحصیل به ناجا از واحد دانشگاهی قبلی الزامی است.

بیشتر از یک سال از تاریخ انصراف از تحصیل نگذشته باشد.

مشمولانی که بواسطه انصراف مدرک معادل فراغت در مقطع پایین تر را دریافت می‌کنند مجاز به تحصیل مجدد تا پایان خدمت یا اخذ معافیت دائم نبوده، مگر اینکه مدرک فراغت اخذ شده، معادل سنوات مجاز به تحصیل همان مدرک باشد که در اینصورت حسب مورد می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته یا ارشد ناپیوسته شروع به تحصیل نمایند.در صورتی که سنوات قانونی دانشجو به اتمام رسیده باشد وی مجاز به انصراف در سنوات ارفاقی یا مهلت معرفی جهت شروع به تحصیل مجدد نمی‌باشد، به عبارت دیگر مشمولان فقط در طول مدت مجاز به تحصیل هر مقطع، مجاز به انصراف و شروع به تحصیل مجدد می باشند و در صورت انصراف در سنوات ارفاقی یا مهلت معرفی مجاز به تحصیل مجدد نخواهند بود.



1- پذیرفته شدگان دارای کارت پایان خدمت هوشمند، کارت معافیت دایم هوشمند (پزشکی، معافیت سنی متولدین سال ۱۳۵۴ عنایت مقام معظم رهبری، کفالت، ایثارگران و...) / برگ اعزام به خدمت نظام وظیفه، موظف به بارگذاری تصویر کارت / نامه اعزام، در سامانه ثبت نام الکترونیکی می باشند.

2- طلاب علوم دینی دارنده مدرک دیپلم متوسطه و مدرک پیش دانشگاهی دارای معافیت تحصیلی حوزوی ملزم هستند موافقت نامه رسمی از مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان یا اصفهان را مبنی بر تحصیل همزمان در حوزه و دانشگاه، با همان معافیت تحصیلی حوزه، در سامانه بارگذاری و اصل آن را به هنگام ثبت نام حضوری ارائه نمایند.

*توجه: این دسته از دانشجویان برای ثبت نام در هر ترم تحصیلی باید موافقت نامه حوزه علمیه را به پردیس / دانشکده ذیربط ارائه نمایند.

3- بدیهی است در هر زمان حوزه علمیه اعلام نماید که معافیت تحصیلی طلبه ای لغو یا خاتمه یافته است ادامه تحصیل وی منوط به صدور معافیت تحصیلی از سوی سازمان وظیفه عمومی می باشد.

4- در صورت کتمان موضوع به محض اطلاع، از ادامه تحصیل جلوگیری به عمل آمده و دانشجو حق هیچ گونه اعتراضی را نخواهد داشت.

 

 

 

منبع:وضعیت نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه آزاد

 

کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری --دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: وضعیت نظام وظیفه دانشگاه آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: